18 de maig del 2020

Classes dia 18/05/20

Bon dia alumnes 😀😀😀😀,

👍Com ha anat el cap de setmana? De segur que genial! Hui ja tornem a les entrades del blog d'aquesta setmana, i com tots els dilluns, tenim moltes classes junts. Com divendres passat vam fer repàs de castellà, hui parlarem de ciències. Ací vos deixe les tasques per a hui: 

💭Recordeu el que vam fer la setmana passada tant en ciències naturals com socials? Sí, estic parlant de la portada que vam realizar on teniem que escriure: "Repàs curs 2019-2020". Doncs, hui anem a començar eixe repàs. 

💥Com ens hem quedat a la unitat 5, anem a començar de nou per la primera i així anar recordant els conceptes més relevants d'aquests curs. 

💪Aquesta setmana anem a dedicar-la a repassar les unitats 1. Hui vos deixe el treballet de ciències naturals i el proper dimecres vos explicaré el de ciències socials. 

  • Ciències naturals: agafem el llibre i anem a la unitat 1. Recordem allò més important? Anem a repassar-ho. Ací teniu un resum de la unitat. El necessitareu per a realizar el treball.

Tema 1:  LES PLANTES

🌾🌳🌴🌵Aquesta unitat la vam començar amb les característiques de les plantes. Recordeu que teniem plantes amb flors (angiospermes i gimnospermes) i plantes sense flors (falgueres i molses). A més, vam estudiar que totes elles menys les molses tenen arrel, tija i fulles. 

🔁Una vegada aquestes característiques asolides, vam passar a veure la nutrició. Com bé sabem, les plantes obtenen l'aliment per a créixer i viure mitjançant la fotosíntesi. En aquest procés s'allibera oxigen que utilitzem nosaltres per a respirar, per això és tan important aquest procés per a l'èsser humà. En canvi, les plantes obtenen energia mitjançant la respiració. En aquest procés es desprén diòxid de carboni. 

🌸🌼🌻🌺🌷En quan a la reproducció de les plantes, estudiàrem dos tipus: la sexual i la asexual. Recordeu les diferències? La sexual, té lloc a la flor, a partir dels òvuls i el pol·len. A diferència d'aquesta, trobem la reproducció asexual, que es produeix a través de tubercles, blubs, rizomes, estolons o els esqueixos. 

🌞☔🌀🌊⛅⛈Finalitzant els apartats de la unitat, per a concloure vam estudiar la relació de les plantes amb l'entorn, i vam veure que les plantes reaccionen davant de la llum, el contacte, la gravetat, la humitat, el nombre d'hores de llum i la temperatura. Aleshores, les plantes per a créixer necessiten llum, diòxid de carboni i aigua. 

📋Després d'aquest breu resum de tot el tema 1. He elaborat un document per a repassar aquesta unitat. Vaig a deixar-vos l'enllaç, però primer vos explique què anem a fer: 

👇👇👇

📌- Es realitza a les nostres llibretes, després de la portada de "Repàs". Podem fer el treball de dues maneres: 

1. Imprir el document, pegar-lo a la llibreta i contestar les preguntes directament al full. 

2. Qui no puga imprimir-lo no hi ha cap problema, escriu de títol: Activitats repàs tema 1, còpia les preguntes a la seua llibreta i les contesta. 

📌- Com vos he dit abans, tota aquesta setmana anem a dedicar-la a repassar aquesta unitat. Aleshores, el deure de hui dilluns i del divendres pròxim (que és quan ens torna a tocar ciències naturals) és aquest treball

📌- Teniu tota la setmana per a elaborar-lo. Recordeu, BONA PRESENTACIÓ

📌- Una vegada elaborat el treball, enviar una foto al meu correu electrònic

📩gloriaramos@fefcoll.org

DIA MÀXIM D'ENTREGA DEL TREBALL: Divendres 22 de maig. 

- 📂📖📝ENLLAÇ AL DOCUMENT: 


IMPORTANT !!! 📢📢📢

TOTES LES RESPOSTES A LES ACTIVITATS ESTAN ACÍ ESCRITES AL BREU RESUM QUE VOS HE FET.  Aleshores, per a realitzar el treball, en què llegiu aquest resumet és més que suficient. 

---------------------------------

Fins ací tot per hui. Per favor, llegiu bé les entrades del blog. Però, si teniu dubtes escriviu-me. 

FELIÇ SETMANA!  💕💕💕



Gloria 💋

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Informació general

Estimats alumnes i famílies, Com sabeu estarem un temps sense anar al col·legi i per tant, haurem de comunicar-nos mitjançant diferents m...