30 de març del 2020

Classes dia 30/3/20

Bon dia alumnes 👋👬👭,

Comencem nova setmana i com tots els dilluns hui ens tocaria junts: ciències naturals, castellà, plàstica i ciències socials. Ací vos deixe les tasques per ordre d'horari, com sempre: 

  • Ciències naturals: copiar el subratllat apartat 4 i fer les activitats 11 i 12 de la pàgina 97. Ací vos deixe l'enllaç al subratllat i més cap avall l'explicació de l'apartat com sempre👇: 

DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE 

→ Si observem la imatge que tenim a la pàgina 96 del llibre, podem veure com pel que fa a l'energia, hi ha dos sistemes per a captar l'energia solar

👉Els panells termosolar que consisteixen en panells plens de líquid quqe es calfen en estar exposats a radiació solar. 

👉Els panells fotovoltaics estan compostos per cèl·lules fotovoltaiques que reaccionen a la llum solar. Aquesta reacció es converteix en energia elèctrica. 

🔋També s'observa que la casa té un xicotet aerogenerador per a produir energia en dies en què no hi ha sol i sí fa vent. Un altre detall és que l'automòbil és elèctric i es troba carregant la bateria al garatge. 

☔La casa té també un sistema de tractament d'aigües, tant per a l'aprofitament d'aigua de pluja com per al reciclatge i la reutilització. 

✅Es pot veure a la dreta de la imatge un depòsit per als residus orgànics i els poals per a la separació dels diferents tipus de residus. 

Per què vos demane que ens fixem amb totes aquestes mesures anomenades anteriorment? Perquè totes aquestes tenen com a objectiu principal mantindre el desenvolupament tecnològic, al mateix temps que conservem els recursos i mantenim en bon estat el conjunt del planeta. 

Encara que no puguem instal·lar a les notres cases tots els sistemes que hem vist, podem col·laborar amb l'estalvi d'energia amb algunes mesures, com les que vam veure i comentar en l'apartat 3. 

🙌💪👍 Algunes de les mesures que nosaltres podem fer tots els dies són: 🔌🔋🔛
- Apagar el llum de la seua habitació si no el necessiten. 
- Utilitzar la llum diürna en lloc d'encendre les bombetes.
- No obrir les finestres si la calefacció està encesa. 
- No deixar connectat el carregador del mòbil o l'ordinador. 
- Calfar únicament l'aigua o la llet que volem i a la temperatura justa. 

De segur, que en sabeu moltes més. Però no estaria gens malament si comencem per aquestes. 👏


  • Lengua castellana: repasar el tema ocho y preguntar dudas. Mañana martes pondré el enlace a una prueba del tema 8. Esta no tendrá nota en alexia, será tipo las pruebas que solemos hacer diarias en clase cuando preguntamos apartados. Para realizarla simplemente tenéis que entrar en el enlace y contestar a las preguntas, y luego darle a enviar arriba y automáticamente me llegarán a mi vuestras respuestas. 
  • Art and crafs: continuar amb la pàgina 27 i acabar-la. Hui hauria sigut l´última sessió a classe per a aquesta fitxa. Vos torne a deixar la foto amb la gama de colors: 🎨


  • Ciències socials: subratllat apartat 3 i fer les activitats 17, 18 i 19 de la pàgina 97. Ací vos deixe l'enllaç al subratllat 👇:

ELS NOUS REGNES CRISTIANS 

⇨ Ja que hem estudiat el mapa del territori espanyol amb les seues comunitats autònomes i províncies... Quines comunitats autònomes actuals tenen noms com els que apareixen en els mapes de la pàgina 96? Coincideixen moltes? Si ens fixem, des dels nuclis de resistència septentrionals va començar un avanç cap al sud conegut com Reconquesta, que va coincidir amb la progressiva formació d'aquests regnes que hem vist a l'apartat. Si ens fixem amb les imatges dels mapes, les quals segueixen un ordre cronològic, podem observar clarament com s'aprecia aquest avanç cap al sud d'aquests regnes. 

📖A l'hora de realitzar la lectura de l'apartat, podem anar llegint bloc per bloc, fixant-nos amb el seu respectiu mapa. Si agrupem els tres primers paràgrafs estarem estudiant els que pertanyen al denominat nucli cristià occidental. Després, podem observar com evoluciona aquest nucli que comença amb la fundació del regne asturià fins que es divideix en els regnes de Portugal, Lleó i Castella, i la posterior unió dels dos últims en la Corona de Castella. 

🔎A més, és important comparar la forma de vida pròpia dels regnes cristians amb el model d'organització social i econòmica pròpia d'al-Àndalus, com vam veure en l'apartat passat. Recordem que a al-Àndalus, el comerç va ser molt limitat i en canvi als regnes cristians de la península hi havia gran quantitat d'agricultura i de ramaderia ovina. 

🚧Finalment, cal veure la importància que van tindre la construcció de castells i fortificacions per tal e defensar els seus territoris i poder evitar noves invasions. Coneixes algun castell? L'has visitat?  🏰


Fins ací les tasques per a hui dilluns 30 de març. Recordeu preguntar-me dubtes sempre. 


😍Les ganes de vore-vos són infinites ja. Espere que esteu tots bé. Una forta abraçada. Fins demà.

Gloria. 💋


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Informació general

Estimats alumnes i famílies, Com sabeu estarem un temps sense anar al col·legi i per tant, haurem de comunicar-nos mitjançant diferents m...